Natallia Decor și Valea Șomuzului Turist în Dolhești

Descriere

Inițiat demarat ca plan de comunicare pentru Natallia Decor, firmă de textile și decorațiuni din Fălticeni (județul Suceava), acest proiect s-a conturat progresiv ca o frumoasă surpriză și ca o confirmare că o echipă de comunicare atentă poate intui miez și rost acolo unde inițial exista potențial doar pentru o campanie clasică de comunicare. Constatând că fondatorul și managerul Natallia Decor, Mirela Nechita, își mărturisește cu emoție și transparență legătura organică cu rădăcinile ei sufletești, ținutul Valea Șomuzului – Dolhești, am identificat cheia unei campanii de comunicare fluide și vibrante, care s-a construit aproape din mers. Proiectele derulate în acest context au fost o adaptare pentru publicul larg a unor mesaje foarte personale, care și-au găsit publicul lor și au ajuns treptat la nivelul întregii Românii.

Insight

Identificarea limbajului apt de a transmite publicului larg o poveste foarte personală, cea a Mirelei Nechita și a locului său de baștină. A fost o campanie de comunicare-capsulă, cu componente care au comunicat simultan pe verticală și orizontală, astfel încât mesajele să ajungă la publicul-larg pe două căi: rațională/analitică și emoțională. O abordare-cheie a fost delimitarea Văii Șomuzului de Bucovina, ca ținut de sine stătător al Sucevei (dolheștenii se consideră urmași ai Vrâncioaiei și ai lui Petru Rareș).

Acțiuni

O campanie de comunicare neconvențională, care a inclus două tururi de presă, în iulie 2017 și septembrie 2018, precum și acțiuni complementare acestora.

Momente cheie

prezentarea meșteșugarilor locali (cojocar, fierar, apicultor, țesătoare), serbare câmpenească cu ansamblul Străjerii, întâlnire cu antreprenori locali și din Fălticeni, întâlnire cu echipa de fotbal feminin Armonia din Dolhești, participare cenaclu literar cu echipa Căminului cultural, vizitarea mănăstirilor de patrimoniu (Probota, biserica Hatmanului Șendrea din Dolheștii Mari); ateliere de gătit și de țesut în stil tradițional, un seminar pe tema turismului rural și a oportunităților de dezvoltare a acestuia. A fost o campanie deschisă la abordări care s-au conturat pe parcurs, în funcție de rezonanța participanților față de agenda propusă și de dialogul direct invitați – oamenii din Dolhești.

Rezultate

  • atragerea unor parteneri instituționali-cheie (autorități locale, organisme locale din turism, Agenția de Dezvoltare Nord-Est Piatra-Neamț), construirea unei comunități mândre de originale sale, dar orientate spre viitor prin oportunitatea de a face în zonă o platformă de turism rural;
  • atragerea unor parteneriate media valoroase: VivaFm Suceava, Radio România Cultural, Romanian Business Leaders – care a derulat prima ediție a unei Summer Camp la Dolhești, în iulie 2018 și vor repeta acțiunea;
  • constituirea, în octombrie 2018, a Asociației pentru Promovarea Văii Șomuzului, care va identifica și implementa acțiuni concrete de dezvoltare a acestui areal prin turismul rural;
  • punerea bazelor pentru includerea Văii Șomuzului într-un circuit de turism mai amplu, la nivel național;
  • informarea dolheștenilor cu privire la oportunitatea de a atrage fonduri europene de dezvoltare pe axa Nord-Est.;
  • consolidarea spiritului de comunitate în Valea Șomuzului.

Lecție

Prin relații publice sădim încredere și creăm legături. Construim parteneriate și lucrăm împreună:antreprenori, autorități, jurnaliști. Dacă vrei să dezvolți acțiuni de relații publice este esențial să… asculți. Doar când asculți este liniște în mintea ta și te lași mișcat de ce reprezintă acel client în discuție cu tine. Este important să ne dăm timp să aflăm valorile și povestea unui business, înainte să ne propunem ieșirea la rampă. Contează enorm să înțelegi ce e dincolo de produs și să ții întotdeauna cont că oamenilor nu le place să li se vândă, ci să cumpere. Ascultați în liniște și apoi plecați la drum.